New Gym, New Features...making your life easier.

Liebe Mitglieder ( English version below)

 Als Teil unseres Umzuges in die neue Location, möchten wir euch einige Systemneuigkeiten bekannt geben. Die existierende Zenplanner Plattform wird um neue Funktionen erweitert. Grundsätzlich können alle gym relevanten Sachen direkt über Zenplanner abgewickelt werden:

 ·        Anmeldung für die Klassen

·       Check-In der Klasse

·       Profil bearbeiten inkl. Foto hochladen

·       Workout Resultate hochladen und verwalten

·       Rechnungen ansehen und bezahlen

      Und vieles mehr

Um diese Funktionen zu ermöglichen, müssen eure Profilinformationen auf dem neuesten Stand sein  sowie eine Zahlungsmethode (LSV, Creditcard etc) hinterlegt sein.

 Um sicherzustellen dass die Profilinformationen aktuell sind, kann folgender Link benutzt werden: https://trial-C28439AC.zenplanner.com

Nachdem Log in ‘My Profile’ anklicken ? ‘Edit Profile’ und fehlende Angaben wie Adresse, Telefonnummer, Email und Profil Foto ergänzen.

 Damit der Zahlungsablauf vereinfacht werden kann, bitten wir euch eine Zahlungsmethode zu hinterlegen. Dazu ‘My Profile’ >‘Pay My Bills’ ? ‘Add Account’ anklicken und eine

Zahlungsmethode (EC/Credit Card (Maestro, Visa, Mastercard) auswählen.

 Das Erfassen dieser Angaben ermöglicht die Bezahlung direkt via Zen Panner. Ein Schlüsselanhänger in Kartenform mit Barcode, welcher direkt mit dem Zen Planner Profil verlinkt ist, kann zur Bezahlung des Abo’s, von Getränken, Proteinbars etc benutzt werden. Diese Karte wird ebenso für den Check-In via iPad Station beim Eingang der Box benötigt und sollte stets mitgeführt werden.

 Auf Grund dieser Erneuerungen werden ab dem 1. Dezember KEINE Banküberweisungen mehr akzeptiert. Alle Zahlungen werden nur noch online via Zen Planner oder direkt an der Reception möglich sein. Während der Übergangsphase bis Ende November sind weiterhin Überweisungen möglich.

 Members welche bis anhin monatlich bezahlt haben werden sobald wie möglich weitere Informationen erhalten. Für allfallige Fragen stehen wir gerne zur Verfügung.

 Zudem freuen wir uns euch mitzuteilen, dass 2 iPad’s in der Community Area bereitstehen werden, womit ihr die täglichen Resultate eingetragen könnt. Oberhalb der Trainingsfläche werden zwei Bildschirme das aktuelle Leaderboards bereitstellen. So sollen ihr dazu ermutigt werden, eure Fitnessziele zu verfolgen und festzuhalten.

 Für allfällige Hilfe oder bei Fragen könnt ihr euch gerne an Roberta oder die Reception wenden.

 Dear Members,

As part of our move to our new location, we would like to announce that we are upgrading our systems to better serve you. Based on our existing Zen Planner platform you will now be able to carry out a lot more functions through the system. Essentially all things related to your gym experience can be handled through Zen Planner:

·       Reserve your spot in our classes

·       Check in when you arrive

·       Upload a profile photo

·       Log your workout results

·       View your bills

·       Pay your bills

·       And much more

Critical for these services to work is that your profile information is up to date, including a default payment method, something we didn't have before. To ensure that your profile information is up to date please access it using the following link: https://trial-C28439AC.zenplanner.com

Once logged in please click on 'My Profile' ­­> 'Edit Profile' and fill out any missing information, including your current address, phone numbers and email account, and your photo. 

In order to simplify and speed up the payment processing and billing, we are also asking that you setup a payment method. You can do this by clicking on 'My Profile' ­­> + Pay My Bills' ­­> '+ Add Account'. Once here you can enter your credit/debit card information (Visa, MasterCard and Maestro Cards) and this will be stored in a secure and encrypted fashion. The card you provide will become your default payment method. ?

By recording this information in your profile you will be able to pay for memberships, drinks & food, or anything else that your purchase directly via Zen Planner, either on computer or mobile device.

In addition, you will receive a key tag with a barcode on it directly linked to your profile. This card will be used to register attendance in the gym via a dedicated iPad station at the entrance. All members will be required to have their key tag to enter the gym. In addition to checking attendance this card will also allow you to make purchases of anything from coco water to memberships directly at the reception via two additional self­purchase iPad Stations. 

To make sure that your profile is always easily accessible via your mobile device we strongly recommend that you bookmark the profile link above.

 Please note that as part of this upgrade beginning December 1st we will NO LONGER accept bank transfers. We will be able to accept transfers during the transition phase until end of November. From December 1st all payments will be processed either online or in house directly with the reception. Bank transfer payments led to delays in membership updates that added unnecessary complications for you as members, hence the investment into new systems and hardware.  Those of you with monthly instalments will receive further information soon. If you have any questions about this please let me know.

As a final note we are also happy to announce that we are adding two iPad stations to the Community Area for you to log your results on a daily basis. Additionally we will feature two screens over the training areas to display our Daily Leaderboard. We are going an extra mile to really empower our members as much as possible and create a culture of recording your progress in order to achieve your fitness goals.

Please don't hesitate to ask any questions. If you need help to update your Zen Planner profile, or to enter your payment method, please stop by the reception or ask Roberta. 

Your Reebok CrossFit Zurich Team